تحقیق دانشگاهی – بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی معلمان (درون گرایی و برون گرایی …
۱-۲- بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………… ۴
۱-۳ – اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………….. ۷
۱-۴- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۹
۱-۴-۱ – هدف کلی……………………………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۴-۲ – هدف جزئی……………………………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۵ – فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….۹
۱- ۶- تعاریف مفهومی واژه ها ………………………………………………………………………………………….۱۰
۲-۶- تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………….۱۱
فصل دوم: مبانی نظری و پیشنیه تحقیق……………………………………………………………………………… ۱۲
۲-۱ – مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۲-۲- معنا و مفهوم شخصیت …………………………………………………………………………………………… ۱۴
۲-۳- تعاریف شخصیت ………………………………………………………………………………………………….. ۱۶
۲-۴- تاریخچه ارزیابی شخصیت………………………………………………………………………………………. ۱۸
۲-۴-۱- طالع بینی ، کف بینی و جمجمه شناسی………………………………………………………………….. ۱۹
۲- ۵ – عوامل موثر در شکل گیری شخصیت ……………………………………………………………………… ۲۴
۲-۵-۱ – عوامل فردی…………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۵-۲ – عوامل محیطی…………………………………………………………………………………………………. ۲۵
۲-۶ – نظریه زیگموندفروید…………………………………………………………………………………………… ۲۸
۲-۷ – ساختار شخصیت…………………………………………………………………………………………………….۲۹
۲-۸ – ساختار شخصیت انسان از نظر فروید………………………………………………………………………….۲۹
۲-۸-۱- نهاد……………………………………………………………………………………………………………………۲۹
۲-۸-۲ – من یا خود………………………………………………………………………………………………………… ۳۰
۲-۸-۳- من برتر یا فراخود ……………………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۹ – نظریه ویژگی های شخصیتی از نظر فروید…………………………………………………………………. ۳۱
۲-۱۰ – مراحل رشد روانی – جنسی از نظر فروید………………………………………………………………… ۳۱
۲-۱۰-۱ – مرحله دهانی…………………………………………………………………………………………………… ۳۱
۲-۱۰-۲ – مرحله مقعدی…………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۱۰-۳ – مرحله آلتی ……………………………………………………………………………………………………..۳۲
۲-۱۰-۴ – مرحله نهفتگی…………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱۰-۵- مرحله تناسلی …………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱۱- نظریه ی تحلیلی یونگ ………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۱۲- ساختار شخصیت از نظریه یونگ…………………………………………………………………………… ۳۴
۲-۱۲-۱- من یا خود………………………………………………………………………………………………………. ۳۴
۲-۱۲-۲- ناهشیار فردی………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۱۲-۳- نا هشیار جمعی……………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۱۲-۴- صورت های ازلی یا کهن الگو……………………………………………………………………………..۳۴
۲-۱۲-۴-۱- پرسونا یا نقاب……………………………………………………………………………………………….۳۵
۲-۱۲-۴-۲- سایه……………………………………………………………………………………………………………. ۳۶
۲-۱۲-۴-۳- آنیما و آینموس……………………………………………………………………………………………. ۳۶
۲-۱۲-۴-۴- خود…………………………………………………………………………………………………………….۳۶
۲-۱۳- سنخ های شخصیت در نظریه یونگ…………………………………………………………………………..۳۷
۲-۱۳-۱- برونگرای متفکر…………………………………………………………………………………………….. ۳۷
۲-۱۳-۲- برونگرای احساسی…………………………………………………………………………………………. ۳۸
۲-۱۳-۳- برونگرای حسی…………………………………………………………………………………………………۳۸
۲-۱۳-۴- برونگرای شهودی…………………………………………………………………………………………. ۳۸
۲-۱۳-۵- درونگرای متفکر………………………………………………………………………………………………..۳۸
۲-۱۳-۶- درونگرای احساسی…………………………………………………………………………………………….۳۸
۲-۱۳-۷- درونگرای حسی………………………………………………………………………………………………..۳۸
۲-۱۳-۸- درونگرای شهودی……………………………………………………………………………………………..۳۹
۲-۱۴- دیدگاه آیزنگ در زمینه شخصیت……………………………………………………………………………..۴۰
۲-۱۵- روش تحقیق آیزنگ در زمینه شخصیت……………………………………………………………………..۴۰
۲-۱۶- دیدگاه آدلر در مورد شخصیت…………………………………………………………………………………۴۳
۲-۱۷- نظریه آلفود آدلر…………………………………………………………………………………………………….۴۴
۲-۱۸- اصول عمده نظریه آدلر……………………………………………………………………………………………۴۴
۲-۱۹- نظر آدلر در مورد شکل گیری شخصیت………………………………………………………………….. ۴۵
۲-۲۰- تیپ های شخصیتی در مورد آلپورت………………………………………………………………………….۴۶
۲-۲۰-۱- صفات اعظم……………………………………………………………………………………………………..۴۷
۲-۲۰-۲- صفات مرکزی…………………………………………………………………………………………………..۴۷
۲-۲۰-۳- صفات ثانوی…………………………………………………………………………………………………….۴۷
۲-۲۱- رویکرد آلپورت به شخصیت…………………………………………………………………………………..۴۷
۲-۲۲- ساختار شخصیت از نظر آلپورت………………………………………………………………………………۴۸
۲-۲۳- ویژگی های شخصیتی در نظریه گوردون آلپورت………………………………………………………..۴۹
۲-۲۳-۱- ویژگی های اصلی………………………………………………………………………………………………۴۹
۲-۲۳-۲- ویژگی های مرکزی…………………………………………………………………………………………. ۴۹
۲-۲۳-۳- ویژگی های ثانوی……………………………………………………………………………………………..۵۰
۲-۲۴- پخته شدن شخصیت از نظر آلپورت………………………………………………………………………….۵۰
۲-۲۵- تیپ های شخصیتی………………………………………………………………………………………………..۵۱
۲-۲۵-۱- طبقه بندی کرچمر…………………………………………………………………………………………….۵۲
۲-۲۵-۱-۱- طبقه پیک نیک………………………………………………………………………………………………۵۲
۲-۲۵-۱-۲- طبقه لپتوزوم……………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۲۵-۱-۳- طبقه سنخ پهلوانی………………………………………………………………………………………….۵۳
۲-۲۵-۲- طبقه بندی شلدن………………………………………………………………………………………………۵۳
۲-۲۵-۲-۱- اندومورفی…………………………………………………………………………………………………….۵۴
۲-۲۵-۲-۲- موزومورفی……………………………………………………………………………………………………۵۴
۲-۲۵-۲-۳- اکتومورفی…………………………………………………………………………………………………….۵۴
۲-۲۶- پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………. ۵۵
۲-۲۷- عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان……………………………………………………………۵۵
۲۲-۲۸- تجربه معلمان…………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۲-۲۹- مهارت معلم………………………………………………………………………………………………………… ۶۱
۲-۳۰- نگرش معلم………………………………………………………………………………………………………… ۶۱
۲-۳۱- اهمیت و ضرورت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………….۶۲
۲-۳۲- ویژگی دانش آموزان دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………۶۳
۲-۳۳- ویژگی های معلم در دوره ابتدایی………………………………………………………………………….. ۶۷
۲-۳۳-۱- ویژگی های شخصی معلم…………………………………………………………………………………….۶۸
۲-۳۳-۲- ویژگی های حرفه ای و فنی معلم………………………………………………………………………….۶۹
۲-۳۳-۳- مهارت در برقراری روابط و مناسبات شخصی…………………………………………………………۷۰
۲-۳۳- پیشینه های تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۷۲
۲-۳۴- خلاصه مطالعات انجام گرفته در فصل ۲…………………………………………………………………….۷۸
فصل سوم:روش پژوهش………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
۳-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۸۱
۳-۲- روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
۳-۳- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………… ۸۱
۳-۴- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………… ۸۱
۳-۵- روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………… ۸۲
۳-۶- مدارک و اسناد……………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
۳-۷- روایی……………………………………………………………… . ………………………………………….. … ۸۳
۳-۸- پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………….۸۳
۳-۹- نحوه نمره گذاری……………………………………………………………………………………………………..۸۳
۳-۱۰- روش های آماری برای تحلیل داده ها………………………………………………………………………..۸۴
برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت fumi.ir مراجعه نمایید. |
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده هاویافته های تحقیق………………………………………………………….. .۸۵
۴-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..۸۶
۴-۲- بخش اول:تجزیه و تحلیل توصیفی…………………………………………………………………………….. ۸۷
۴-۲-۱- وضعیت تاهل…………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
- ۹۹/۰۹/۰۴