بررسی رابطه ادراک معلمان ابتدائی ازغنی سازی شغلی باانگیزش …
رضایت شغلی…………………………………………………………………………………………………………………..۱۷
توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………………………….۲۰
انگیزش یاانگیزه وبرانگیزنده ها…………………………………………………………………………………………..۲۳
نظریه های انگیزش……………………………………………………………………………………………………………۲۵
نظریه انگیزش وبهداشت روانی…………………………………………………………………………………………..۲۶
بررسی عوامل موثربرانگیزش ورضایت شغلی کارکنان درسازمانها……………………………………………۲۸
تئوریهای انگیزشی…………………………………………………………………………………………………………….۳۰
عوامل راضی کننده یاانگیزشی…………………………………………………………………………………………….۳۰
عوامل بهداشتی یاعدم رضایت……………………………………………………………………………………………۳۱
………………………………………………………………………………………………………………………..۳۱Yوxنظریه
رفع احساس نابرابری………………………………………………………………………………………………………..۳۲
تئوری انتظار…………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
تئوری تقویت رفتار…………………………………………………………………………………………………………..۳۳
طرحهای انگیزش سازمانی…………………………………………………………………………………………………۳۳
تعریف رضایت شغلی ازنظرانگیزش……………………………………………………………………………………۳۴
عوامل موثرومرتبط بارضایت شغلی……………………………………………………………………………………..۳۵
پیشینه های پژوهش
الف)پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………………………………….۳۸
ب)پیشینه خارجی……………………………………………………………………………………………………………..۳۹
فصل سوم:فرایندپژوهش
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………۴۲
روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..۴۲
جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………….۴۲
نمونه هاوروش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………..۴۳
ابزاروروش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………….۴۳
چگونگی تعیین روایی وپایایی ابزارپژوهش…………………………………………………………………………..۴۴
روش تجزیه وتحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………….۴۴
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل آماری
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………۴۶
توصیف داده ها…………………………………………………………………………………………………………………۴۶
تحلیل استنباطی نتایج بدست آمده درچارچوب سوالهای تحقیق………………………………………………۵۱
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………۶۶
نتایج حاصل ازآزمون سوالات…………………………………………………………………………………………….۶۶
نتیجه کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………۷۰
پیشنهادهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………….۷۰
پیشنهادات جهت تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………..۷۰
موانع ومحدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………..۷۱
فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………………………
فهرست جداول صفحه
جدول ۳-۳توزیع جامعه آماری پژوهش……………………………………………………………………………….۴۲
جدول ۳-۴توزیع حجم نمونه آماری پژوهش……………………………………………………………………….۴۳
جدول ۴-۱توزیع فراوانی ودرصدنمونه آماری به تفکیک جنسیت……………………………………………۴۶
جدول ۴-۲توزیع فراوانی ودرصدفراوانی نمونه آماری موردنظربه تفکیک سن…………………………..۴۷
جدول ۴-۳توزیع فراوانی ودرصدفراوانی نمونه آماری به تفکیک سابقه خدمت…………………………۴۸
جدول ۴-۴میانگین وانحراف معیارمولفه های انگیزش شغلی…………………………………………………..۴۹
جدول۴-۵توزیع فراوانی ودرصدمعلمان به تفکیک سطوح انگیزش شغلی…………………………………۵۰
جدول ۴-۶میانگین وانحراف معیارمولفه های غنی سازی شغلی………………………………………………۵۱
جدول ۴-۷: میانگین و انحراف معیار غنی سازی شغلی…………………………………………………………….۵۲
جدول۴–۸: نتایج آزمونt – testشاخص غنی سازی شغلی……………………………………………………۵۲
جدول ۴-۹: میانگین و انحراف معیار انگیزه شغلی……………………………………………………………………۵۳
جدول۴–۱۰ : نتایج آزمونt – testشاخص انگیزه شغلی………………………………………………………۵۳
جدول ۴-۱۱ ضریب همبستگی بین نحوه ادراک معلمان ابتدایی شهرستان شهریار و غنی سازی شغلی………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۴
جدول ۴-۱۲مقایسه رتبه میانگین ادراک معلمان زن و مرد از غنی سازی شغلی…………………………….۵۵
جدول۴-۱۳ : نتایج آزمون یو من ویتنی…………………………………………………………………………………..۵۵
جدول۴-۱۴ شاخصهای آماری نمره غنی سازی شغلی افرادبه تفکیک سابقه خدمت……………………..۵۶
جدول۴-۱۵ آزمون تحلیل واریانس یکراهه نمره غنی سازی شغلی افرادبه تفکیک سابقه خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۶
جدول۴-۱۶ شاخصهای آماری نمره غنی سازی شغلی افرادبه تفکیک سن…………………………………..۵۷
جدول۴-۱۷ آزمون تحلیل واریانس یکراهه نمره غنی سازی شغلی افرادبه تفکیک سن………………..۵۷
جدول ۴-۱۸آزمون تعقیبی توکی برای تفاوت میانگین نمره غنی سازی شغلی براساس سن…………۵۸
برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت pipaf.ir مراجعه نمایید. |
جدول ۴-۱۹مقایسه رتبه میانگین انگیزه شغلی معلمانزن و مرد………………………………………………..۵۹
جدول۴-۲۰- آزمون یو من ویتنی…………………………………………………………………………………………..۵۹
جدول ۴-۲۱ شاخصهای آماری نمره انگیزش افرادبه تفکیک سابقه خدمت………………………………….۶۰
جدول۴-۲۲آزمون تحلیل واریانس یکراهه نمره انگیزش افرادبه تفکیک سابقه خدمت………………….۶۰
جدول ۴-۲۳آزمون تعقیبی توکی برای تفاوت میانگین نمره انگیزش براساس سابقه خدمت…………۶۱
جدول۴-۲۴شاخصهای آماری نمره انگیزش افرادبه تفکیک سن…………………………………………………۶۲
جدول۴-۲۵آزمون تحلیل واریانس یکراهه نمره انگیزش افرادبه تفکیک سن……………………………….۶۲
جدول ۴-۲۶آزمون تعقیبی توکی برای تفاوت میانگین نمره انگیزش در بین گروه ها ی سنی………..۶۳
فهرست نمودارها
نمودار۲-۴ویژگیهای شغل غنی شده ازدیدگاه هرزبرگ……………………………………………………………..۱۵
نمودار۲-۵-روندنحوه تضعیف روحیه عملکردتوسط مشاغل غنی نشده………………………………………۱۶
نمودار۲-۷-رابطه بین ابعادشغلی باحالات روانی وپیامدهای شخصی وکاری………………………………..۱۸
نمودار۲-۸-مدل مفهومی غنی سازی شغلی ورضایت شغلی……………………………………………………..۲۰
نمودار۲-۹وضعیت برانگیزاننده……………………………………………………………………………………………..۲۵
شکل۲-۱۰چگونگی شکل گیری رفتار………………………………………………………………………………….۲۶
نمودار۲-۱۱-سلسله مراتب نیازهای انسانی……………………………………………………………………………..۲۷
نمودار۴-۱توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت………………………………………………………….۴۶
نمودار۴-۲توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک سن………………………………………………………………..۴۷
نمودار۴-۳توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک سابقه خدمت…………………………………………………..۴۸
نمودار۴-۴توزیع درصدی معلمان به تفکیک سطوح انگیزش شغلی…………………………………………….۵۰
چکیده پژوهش
پژوهش حاضر تحت عنوان«بررسی رابطه ادراک معلمان ابتدائی از غنی سازی شغلی با انگیزش شغلی آنان»(مطالعه موردی:مدارس ابتدائی شهرستان شهریار) انجام شده
- ۹۹/۰۹/۰۴