ررسی رابطه بین اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی دانشجویان دانشگاه آزاد
۲-۵ جامعه اطلاعاتی.. ۱۵
۲-۶: شکاف دیجیتالی.. ۱۶
۲-۷ : تاریخچه شکاف دیجیتالی.. ۱۸
۲-۸: سطوح شکاف دیجیتالی.. ۱۹
۲-۹: شاخص های شکاف دیجیتالی.. ۲۰
۲-۱۰: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی.. ۲۲
۲-۱۰-۱: درآمد و اقتصاد: ۲۲
۲-۱۰-۲: نسل و شکاف دیجیتالی.. ۲۴
۲-۱۰-۳: جنسیت و شکاف دیجیتالی.. ۲۵
۲-۱۰-۴: سواد رایانه ای.. ۲۷
۲-۱۰-۵: مهارت و شکاف دیجیتالی.. ۲۷
۲-۱۰-۶: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات.. ۲۹
۲-۱۰-۷:میزان تسلط بر زبان انگلیسی.. ۳۰
۲-۱۰-۸: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات.. ۳۰
۲-۱۰-۸-۱ انواع دسترسی. ۳۱
۲-۱۱: جهان و شکاف دیجیتالی.. ۳۳
۲-۱۲: ایران و شکاف دیجبتالی.. ۳۴
۲-۱۳ : وضعیت ایران درجهان: ۳۵
۲-۱۴: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی.. ۳۶
۲-۱۵: اضطراب.. ۳۶
۲-۱۶: اضطراب رایانه. ۳۸
۲-۱۷: سطوح اضطراب رایانه: ۴۰
۲-۱۸: عوامل موثر بر اضطراب رایانه. ۴۱
۲-۱۸-۱: خودکار آمدی و اضطراب رایانه. ۴۱
۲-۱۸-۲: نگرش و اضطراب رایانه. ۴۲
۲-۱۸-۳: آموزش واضطراب رایانه. ۴۳
۲-۱۹: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه. ۴۴
۲-۱۹-۱: تحقیقات انجام شده در داخل کشور. ۴۴
۲-۱۹-۲: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. ۴۸
۲-۲۰ نتیجه گیری.. ۵۳
فصل سوم روش شناسی پژوهش.. ۸۷
۳-۱ مقدمه: ۸۸
۳-۲ روش شناسی پژوهش… ۸۸
۳-۳ قلمرو مکانی و زمانی پژوهش: ۸۸
۳-۴ جامعه آماری: ۸۹
۳-۵ نمونه آماری ، حجم نمونه و روش نمونه گیری.. ۸۹
۳-۶ روش گرد آوری داده ها: ۹۱
۳-۷ ابزار گرد آوری داده ها: ۹۱
۳-۸ روایی و پایایی پرسشنامه: ۹۴
۳-۸-۱ روایی پرسشنامه. ۹۴
۳-۸-۲ پایایی پرسشنامه. ۹۴
۳-۹ روش اجرای پژوهش… ۹۵
۳-۱۰ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۹۵
۳-۱۰-۱ روش توصیفی: ۹۵
۳-۱۰-۲ روش استنباطی: ۹۵
فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها.. ۹۶
۴-۱ مقدمه. ۹۷
۴-۲ آمار توصیفی.. ۹۷
۴-۲-۱ توصیف متغیرهای جمعیت شناختی: ۹۷
۴-۲-۱-۱ جنسیت.. ۹۸
۴-۲-۱-۲ مقطع تحصیلی. ۹۹
۴-۲-۱-۳ رشته تحصیلی. ۱۰۰
۴-۳ تحلیل استنباطی یافته ها ۱۰۶
۴-۳-۱ فرضیه اول:. ۱۰۶
۴-۳-۲ فرضیه دوم. ۱۰۷
۴-۳-۳ فرضیه سوم. ۱۰۷
۴-۳ -۴ فرضیه چهارم. ۱۰۸
۴-۳-۵ فرضیه اصلی.. ۱۰۹
۴-۳-۶ فرضیه پنجم. ۱۰۹
۴-۳-۶-۱ فرضیه پنج الف.. ۱۱۰
۴-۳-۶-۲ فرضیه پنج ب.. ۱۱۱
۴-۳-۶-۳ فرضیه پنج پ.. ۱۱۲
۴-۳-۶-۴ فرضیه پنج ت.. ۱۱۳
۴-۳-۶-۵ فرضیه پنج ج. ۱۱۳
۴-۳-۶-۶ فرضیه پنج چ. ۱۱۴
۴-۳-۶-۷ فرضیه پنج ح. ۱۱۶
۴-۳-۶-۸ فرضیه پنج خ. ۱۱۷
فصل پنجم نتایج و پیشنهادها.. ۱۱۸
۵-۱ مقدمه. ۱۱۹
۵-۲ خلاصه پژوهش… ۱۱۹
۵-۳ یافته های پژوهش… ۱۲۱
نتیجه ب از فرضیه پنجم. ۱۲۴
نتیجه پ از فرضیه پنجم. ۱۲۵
نتیجه ت از فرضیه پنجم. ۱۲۶
۵-۴ محدودیت های پژوهش… ۱۲۷
۵-۴-۱ : محدودیت تحت کنترل پژوهشگر. ۱۲۷
۵-۴-۲ : محدودیت خارج از کنترل پژوهشگر. ۱۲۷
۵-۵ پیشنهادهای پژوهش : ۱۲۷
۵-۵-۲ : مبتنی بر یافته های پژوهش… ۱۲۷
۵-۵-۱: مبتنی بر تجارب پژوهشگر. ۱۳۲
۵-۵-۳ : پیشنهاد به پژوهشگران آینده ۱۳۴
منابع فارسی: ۱۰۶
پیوست ها.. ۱۱۷
Abstract 134
عنوان
۲-۹: شاخص های شکاف دیجیتالی.. ۲۰
جدول ۳-۱: تعداد کل دانشجویان به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی.. ۸۹
جدول ۳-۲: نسبت هر نمونه به جامعه. ۹۰
جدول ۳-۳ نسبت مقطع تحصیلی به رشته ی تحصیلی و تعداد نمونه ها در هر مقطع. ۹۰
جدول ۳-۴: ساختار پرسشنامه. ۹۴
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ جنسیت.. ۹۸
جدول (۴-۲):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ مقطع تحصیلی.. ۹۹
جدول (۴-۳):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ رشته تحصیلی.. ۱۰۰
جدول (۴-۵):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ نگرش نسبت به کاربرد اینترنت.. ۱۰۲
نمودار(۴-۵): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ نگرش نسبت به اینترنت.. ۱۰۲
جدول (۴-۶):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ مهارت استفاده از اینترنت.. ۱۰۳
جدول (۴-۷):توزیع نمونه مورد مطالعه از میزان استفاده از اینترنت.. ۱۰۴
جدول (۴-۸):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ میزان اضطراب رایانه ای.. ۱۰۵
جدول شماره(۴- ۹): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین آشنایی با فناوری اطلاعات و ارتباطات و اضطراب رایانه ای ۱۰۶
جدول شماره(۴- ۱۰): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین مهارت استفاده از اینترنت و اضطراب رایانه ای دانشجویان ۱۰۷
جدول شماره(۴- ۱۱): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین استفاده از اینترنت و اضطراب رایانه ای دانشجویان ۱۰۷
جدول شماره(۴- ۱۲): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین نگرش ذهنی نسبت به اینترنت و اضطراب رایانه ای دانشجویان. ۱۰۸
جدول شماره(۴- ۱۳): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دنشجویان ۱۰۹
جدول(۴-۱۴):نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه سن و اضطراب رایانه ای دانشجویان ۱۱۰
جدول(۴-۱۵) : نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه سن و اضطراب رایانه ای دانشجویان. ۱۱۰
جدول(۴-۱۶): نتایج حاصل از آزمون تعقیبی دانکن در مورد مقایسه سن و سطح اضطراب رایانه ای.. ۱۱۱
جدول(۴-۱۷) : نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی بر اساس سن دانشجویان ۱۱۱
جدول(۴-۱۸) : نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی بر اساس سن دانشجویان ۱۱۲
جدول(۴-۱۹): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل در مورد مقایسه اضطراب رایانه بر اساس جنسیت.. ۱۱۲
جدول(۴-۲۰): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل در مورد مقایسه شکاف رایانه ای براساس جنسیت.. ۱۱۳
جدول(۴-۲۱): نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه رشته تحصیلی و اضطراب رایانه ای دانشجویان ۱۱۳
جدول(۴-۲۲): نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه اضطراب رایانه ای بر اساس رشتۀ دانشجویان ۱۱۴
جدول(۴-۲۳): نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی بر اساس رشتۀ دانشجویان ۱۱۴
جدول(۴-۲۴): نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه در مورد مقایسه رشته و شکاف دیجیتالی دانشجویان. ۱۱۵
جدول(۴-۲۵): نتایج حاصل از آزمون تعقیبی دانکن در مورد مقایسه رشته و شکاف دیجیتالی دانشجویان. ۱۱۵
جدول(۴-۲۶): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل در مورد مقایسه اضطراب رایانه بر اساس مقطع تحصیلی.. ۱۱۶
جدول(۴-۲۷): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل در مورد مقایسه شکاف رایانه ای براساس مقطع تحصیلی.. ۱۱۷
جدول ۱ : جنیست و شکاف دیجیتالی.. ۱۱۸
جدول ۲: طبقه بندی کشورهااز نظر دسترسی به IDI. 119
جدول ۳-وضعیت کشورها از نظر دسترسی به شاخص های ICTوسطح درآمد. ۱۲۰
جدول ۴ : وضعیت ایران در جهان. ۱۲۱
جدول ۵: میزان دسترسی به اینترنت.. ۱۲۳
جدول ۶: میزان ارجحیت و میزان استفاده از اینترنت.. ۱۲۴
فهرست نمودارها
- ۹۹/۰۹/۰۴